tisdag 7 december 2010

Jag är dagvill

och får inte riktigt till det med att det tydligen är tisdag idag.

I morgon bitti kommer jag däremot att förstå att det är onsdag.
Det är veckans tidigaste dag i det här hemmet eftersom sonen börjar i skolan redan (?) 8.30.
Idag började han inte alls; jo, klockan ett med repetitioner (svårt ord för mig att skriva, halvblind som jag är), men resten av dagen var det studiedag.

Repeterandet var för Julsagan som ska spelas upp för oss föräldrar på torsdag.
Inte med några sankta luciasånger, oh no, allt är nyskrivet material.
Sådant fint får man gå på om man har en son i en kombinerad musik/dans/skriv/teater och konstklass.
Lyckost mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, lyckost dig!

Har en systerson som också går i musikklass på gymnasiet, så ibland har jag lite tur jag också... ;)

Fru Venus sa...

Är 8.30 tidigt? Här börjar högstadiet 08.00 alla dagar! Jag har måndag idag då vi alla i hela landet var lediga igår :-)

Åsa Hellberg sa...

Palindrom; härligt:)

Venus; haha, nej det är inte tidigt men om man jämför med tisdag och torsdag när han börja 11så är det det.