lördag 25 december 2010

Juldagsmorgon,

och någon julotta har jag inte kommit iväg på. Det är numera en 48- årig tradition att inte besöka någon sådan.
Däremot hugger jag på sedvanligt vis tag i en ny bok. I år "Det fördolda", av Hjort & Rosenfeldt.

Vår julafton var precis så som vi önskade - speciellt för mig som inte var ensam i år - och skilde sig i sak säkert inte från hur ni firade; det fanns mat, klappar och Kalle Anka även här.
Huruvida ni hade också hade en rutig pyjamas eller trasig joggingbrallor på er vet jag förstås inte, men i den här familjen släpptes det i alla fall helt på piffigheten igår.

Har ni juldagstraditioner eller kan ni bara slappa idag?

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Hej ,snygging :-) Vi slappar även idag, mannen är ju (döds)sjuk ;-) Det är nattlinne, böcker, godis, film och soffan som gäller. Tidig middag och sen börjar vi på nytt igen :-)) Kram till dig!

Snäckskalsdalen. sa...

God fortsättning!
Ja, det är vackert på västkusten, eller hur, du vet ju!
Nix, inga traditioner här. Vi gör som det faller sig.
Kram

Åsa Hellberg sa...

Venus; det låter skönt... utom för mannnen:)

Snäckan; jag vet och har fått rapporter hemifrån om fint väder.

Anonym sa...

Har bjudit hit en vän - som inte av tradition har julmat själv - på julbord då hon tycker väldigt mycket om det. Det är kanske inte så där jätteöversvallande men det är så jag vill ha det för det blir ju bara en massa kvar annars.
Det blir nog en promenad därefter tror jag.
Önskar fortsatt mys på det sätt var och en finner bäst.
kram Sanna

Sus sa...

Inga traditioner. Bara softa. Tack och lov!