måndag 27 december 2010

Jag försökte verkligen

att se ett avsnitt i taget, men efter första (på tv4 Guld) var det kört och jag var tvungen att se resterande fem på en gång.

Stolthet & Fördom.

Den bästa tv-serie som någonsin har gjorts.
Totalt befriad från hångel, istället är det långa blickar som får pulsarna att slå (även hos mig i tv-soffan).
Colin Firth är dessutom helt kass på filmkysseri (Bridget Jones är ett sådant exempel), därför gör han sig så enastående bra som den något överlägsne, stolte och snorrika godsägaren Mr Darcy.

Ikväll kan ni se honom i "Love Actually" på ettan 22.30 (ni kan titta bort när han ska pussas, han måste ha missat filmkysskursen när han pluggade till skådis.)

10 kommentarer:

Madlar sa...

Love Actually är äldstas o min julfilm. Innan den sändes på tv kollade vi dvd:n, mumsade choklad o drack must, log fånigt o snyftade romantiskt.....mys.

Spader Madame sa...

Jag älskar Love Actually och serien. Stolthet och Fördom-filmen suger... trist och långsam. Actually.

HOUSE of ADELA sa...

I just LOOOOVE Colin Firth....och Stolthet och Fördom .....och Love Actually som finns här på dvd och ses ca i gång i månaden....knäppt ja men det struntar jag i;D

Kram
Adela

Mia S sa...

Love Actually !

Och jag som ska upp i ottan för att jobba :(

Attans ..

Kram ♥

Anonym sa...

Åh, tack för tipset om filmen säger jag precis på håret (klockan 22:26) för att inte missa den i början.

Anneli Stålberg sa...

Love Actually är så bra. Vi spelar in den för att se den i morgon.

Guldkorn by Elin sa...

Ok.. nu har jag sett den. Igen. Jag blir lika kär varje gång. Colin Firth. När ska han fatta att vi hör ihop? :)

Du har en award att hämta hos mig. Om du vill och känner för det :)
Om inte så tack för en bra och fin blogg i alla fall!

Åsa sa...

Kyssas kan han inte (på film) men oj.. han är långa blickarnas mästare! Love Actually, balsam för själen

Martina sa...

Love Actually...mäktig .

Åsa Hellberg sa...

Oh, så roligt att höra att så många romantiska damer hänger på min blogg!