lördag 11 december 2010

Ja det är möjligt att det är konstigt

att jag ska se på Sex & the city på fyran ikväll eftersom jag redan har sett den fyra gånger och har den på dvd, men sån är jag.

Och när vi ändå är inne på film: Jag hoppas verkligen att någon kanal har den goda smaken att sända "Love actually" under julen.
Även den är välsedd av mig, men där är dvd-fodralet av någon anledning tomt, alltså borde trean ta på sig att visa den för mig även i år.

Vilken film kan du se om och om igen?

12 kommentarer:

Mia S sa...

Love actually, Nottinghill och Black Jack :)

Maj Korner sa...

Ingen!

Åsa Hellberg sa...

Mia; se där.

Maj; okej:)

Martina sa...

Mitt stora feta grekiska bröllop :)

Anonym sa...

King Arthur! Men då är ju jag svag för både Clive Owen och riddare. :)

Madlar sa...

Vad kul att du nämner Love Actually. Det är min o äldstas jultradition som vi kollar på tillsammans på juldagen. Vi sitter i soffan, iklädda myskläder, smaskandes godis o dricker must tills det bubblar i magen....å så grinar vi alltid på slutet.

HOUSE of ADELA sa...

Å det är Love actually! Är lika frälst på den filmen som du!=)
Mina killar säger: Men ååååå... ska du se DEN filmen igen!=)

Kram
Adela

Kia sa...

Min absoluta favvofilm är Röda Nejlikan med Anthony Andrews och Jane Seymore. Den har jag sett huuur många gånger som helst. Väldigt romantisk med fantastiska kostymer. Det slog mig just att det är länge sedan jag såg den och att jag måste få den konverterad från video till dvd.

Kia sa...

Jag menar Seymour

Åsa Hellberg sa...

Martina; ja, den är mysig.

Colour; har jag inte sett tror jag.

Madlar och Adéla; den är så bra. Vilken uppsättning skådisar.

Kia; den har jag inte heller sett.

Anonym sa...

"Dirty Dancing" och "Tre män och en liten flicka" :) har jag sett hur många gånger som helst.
Det är kanske inte de mest kulturella filmerna men de är goa på något vis och de har en liten "socialkulturell" (?) knorr som tar upp människans sätt att se på sina medmänniskor "av annat slag"
Sen ser jag Ivanhow (förlåt stavningen) nästan varje år
Sanna

Guldkorn by Elin sa...

Love actually är en riktig "julklassiker" som jag alltid myser till runt jul. Precis som "Tomten är far till alla barnen". Men de är kanske mer säsongbetonade.

Annars är Bridget Jones och jag extremt tighta ;) I know every line.