torsdag 2 december 2010

Men det var värst vilket kaos

det verkar vara här och där.
SJ och flyget kämpar som tusan och det är trafikkaos i södra delarna av landet.

När jag skulle till Göteborg förra vintern var det samma problem, men medan vårt tåg var bara en dryg timma försenat fick andra som skulle dit vänta på sitt tåg i flera timmar.

I Stockholm är det alldeles vanligt väder idag, om än lätt dimmigt.
Jag kokar vatten som ska ställas in i frysen för att påskynda avfrostningen och tänker inte gå ut förrän jag måste.
Trots att jag betraktar mig som en sälenfjällsräv så glömmer jag lätt bort hur kallt det kan bli om benen, alltså har jag plockat fram mina långisar.
De ska få tjänstgöra på väg till centrum när jag är klar med frysen.

Nu jäklar är det vinter.

6 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Japp, nu är det verkligen vinter!

nillas liv på pinnen sa...

Nu jäklar är det vinter. Eftersom vi bor där vi bor.
Kan bli lite trött på allt gnäll på SJ, snöplogning och dylikt, som om folk inte förstår att vi alla gör så gott vi kan nu i det här ganska extrema vädret.

Anonym sa...

Vi blev försenade en timme i stockholm idag. Först gick inte det vanliga tåget vid tio sen åkte inte det tåget som fanns vid rätt tid utan inväntade i drygt en halvtimme tåget från malmö.
Men till slut kom vi dit vi skulle.
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna; nej, vad jobbigt!Särskilt så sent på kvällen när man vill hem och sova...
Tusen tack för att du kom, Sanna!

Anonym sa...

DEt var "roligt" och intressant att få komma igår så det var inte hela världen (vi hade tur och fick sitta kvar i våra säten så de inte var uppbokade i alla fall) men det blev sent för, som du skrev på ett annat ställe, svårt att somna när jag kommer hem.
Jag har ju det bra som inte börjar jobba före 11 så jag har lite tid på mig på morgonen (därför som jag kan träna före också - annars hade jag inte orkat).

Ha en fin dag och tack för igår
Du gör det så bra
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack Sanna!