tisdag 21 december 2010

(Jag och Forden har i hemlighet åkt

och köpt en julklapp)

Jag försökte parkera i Farsta Centrum idag men det var omöjligt att hitta en plats, istället körde jag hem bilen och promenerade dit.

Det är lätt att konstatera vad som inte är populärt i jultider.
I Länsförsäkringars butik/bank/rådgivnings-lokal befann sig inte en enda människa,
däremot satt tre kvinnor på rad och fick sina naglar fixade inte så långt därifrån.
Själv prioriterade jag att fylla på kylskåpet eftersom min paketdag är på torsdag.
Då vet jag att jag ska köa och har därför tagit ett fruktansvärt djupt andetag innan jag börjar.

Det funkar varje år.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min paketdag är också på torsdag. Kanske lite på onsdag. Och jag har tagit djupa andetag i en vecka nu. Så det kommer att gå. Det måste gå.

Kia sa...

Du kan väl sätta dig på en pulka och åka ner till centrum. Sen på vägen hem får klapparna åka pulka =)

Shamrock sa...

Farstas parkering är inte att leka med

Åsa Hellberg sa...

Colour; det är klart att det går ;inte för att det måste utan för att det gör det vad vi än tänker om det. Och då är det lika bra att tänka bra:)

Kia; bra tips:)

Shamrock; hemsk i dessa tider...