lördag 18 december 2010

Upprop.

Skriv gärna under på följande:

Jag ska bara tänka snälla tankar om mig själv under julhelgerna och detta visar jag genom att:
  1. Jag inte skriver i min blogg att jag är tjock, dum, idiot, knasboll, inte älskvärd.
  2. Jag gör tummen upp och ler så fort jag ser mig i en spegel.
  3. Jag inte låter andras humör påverka mitt eget.
  4. Jag tackar nej till det som tar min energi och tacka ja till det som fyller på.
  5. Jag inte klagar på andra.
  6. Om jag jämför mig med andra gör jag det med de 99% av världsbefolkningen som har det sämre än jag.
  7. Bara dricka alkohol när inte mina barn är hemma.
  8. Tacka för komplimanger genom att säga att jag blev glad.
  9. Be om hjälp.
  10. Ge ett leende till en medmänniska eftersom jag har så många över.

5 kommentarer:

Agneta sa...

Jag ska nog hänga med på den tror jag. Många bra punkter där.
Men du, dricker du alkohol?

nillas liv på pinnen sa...

7:an är given, resten kan jag nog inte lova...

Maj Korner sa...

Det känns som överkomliga målsättningar, jag ska försöka! (mest gäller det att komma ihåg...)

Åsa Hellberg sa...

Agneta; bra! nej, jag dricker inte alkohol, den har jag med för de som gör:)

Nilla; det kan du visst det.

Maj; Försöka är bra, det kan till sist bli en vana.

Anonym sa...

Vilken bra lista! Den ska jag läsa varje dag. tack för alla tips du delar med dig av.

ha en go lördagskväll!
kram