söndag 26 december 2010

Jag vill gärna att vi pratar lite om hår.

Det är nog inte första gången jag tar upp det viktiga ämnet -i min egen blogg som får handla om hur många oviktigheter som helst eftersom jag bestämmer.

Alltså Hår.
Mitt är långt, i alla fall med mina egna mått mätt.
No more axellängd
Det är det en utmärkt längd att frisera; som gammal flygvärdinna har jag en och annan svinryggsfärdighet på lager.

Det händer att jag får för mig att dölja den djupa bekymmersrynkan jag har mellan ögonen med ett piffigt luggrufs a la Goldie Hawn.
Jag såg en sådan söt tjej häromdagen i precis en sådan frisyr.
Nu var hon närmare 20 än 50, så det kan ha berott på åldern att hon var så fin i sitt rufs; men Goldie är ju också en pingla trots sina mogna år.

Jag funderar vidare på detta eventuellt stora ingrepp och medan jag gör det kan väl ni beskriva er egen frisyr - eller vad ni skulle vilja ändra - i kommentarsfältet.
Nöjd går också bra att skriva.

11 kommentarer:

Maj Korner sa...

Jag har världens tjockaste hår. Färgar det brunt eftersom det bara är en kalott allra överst som är grå och det skulle nog se lite lustigt ut med tvåfärgat. Dock har jag tröttnat lite på att ha det utsläppt, har det oftast i en klämma i nacken. För här finns inga svinryggsfärdigheter. Förresten skulle nog även en frissa behöva kämpa ganska hårt för att hålla det på plats med enbart nålar.

Sus sa...

Självlockarna fick bestämma till slut, efter år av föning, färgning och annat jox. Nu slingar jag det och bleker hårrötterna.

Och ja, det är lite grått annars.

Jag tvättar det tyvärr varje dag och låter det självtorka med creme i. Sedan fluffar jag lite och så är det klart.

Enkelt, men tråkigt.

Anonym sa...

Vill att frisyren ska vara enkel; bara tvätta och torka, och föna ibland. Det stora problemet just nu är att det är elektriskt. Inte särskilt snyggt när det ser ut som att man klistrat fast luggen i pannan :)

Pennelina sa...

Mitt hår lever sitt eget liv, så jag har gett upp det där med frisörer och sånt!

Vänder bara hela härligheten upp och ned, borstar ihop allt i en tofs och klipper rakt av på lämpligt avstånd från hårbotten... snipp, och så har man en uppklipt lättsam frisyr :-D

Kram från mig <3

Anonym sa...

Jag är ju helt ny sedan en månad tillbaka. Från blond till mörk och med hel lugg, förvandlingen blev befriande total ;)

Anonym sa...

Jag är nöjd med mitt hår axellånga hår!

I alla fall i fem minuter efter att jag fixat i ordning det efter tvätt. Resten av tiden är jag inte så nöjd. Precis som du ser jag också bilder "tjejer" med ursnygga frisyrer och känner att så skulle jag vilja se ut. Drömma går ju alltid... ;)

Chrissan sa...

Haha! Du kan titta i min blogg. Har just besökt frissan.;)

Åsa Hellberg sa...

Maj, jag drömt om tjockt hår i hela mitt liv...gärna lockigt.

Sus; ditt hår är ju jättefint!

Karina; balsam, alltid mycket balsam!:)

Pennelina; med ditt hår funkar nog det alldeles utmärkt:)

L i L; jag såg det. Superfint.

Anna; det är det där med hållbarheten för mig också...

Spader Madame sa...

Skrattar! Frissar mig ofta -färgar och fixar, och är ju känd för att driva med det blonda. Växte ju upp som blondin, men det drar mot grått nu... Gillar att gå till frissan och ge henne fria händer. Blir det bra kan vår relation bli långvarig. Min nya är riktigt bra och njuter av sina fria tyglar. Vill ha busigt och vara långt från tant!

Liz Wennberg sa...

Jag klippte en kort frisyr i höst och eftersom jag har tjockt hår som växer fort ser jag inte riktigt klok ut nu. Men det får växa på. Jag ska ha långt igen. Jag sätter upp håret med massor av hårnålar under tiden.

Åsa sa...

Jag är ju en korthårig rufsbrud, och är ohyggligt nöjd då mitt hår är inte gjort för att tämjas i vanliga frisyrer utan är punkigt av naturen. Så nu ser jag lite ut som en mörkhårig Robyn. Eller nåt.Med lugg för att dölja pannan :)