fredag 31 december 2010

Jag kollar på Camilla Läckberg

och Martin Melin på fyran.
De är så söta ihop.
Herr Melin har varit pappaledig lika länge som Camilla var mammadito.
Bra och alldeles självklart.
Kan vi hoppas på att det är lagstadgat den dagen min son får/vill ha barn?

Idag fyller min mormor i himlen 98 år. Hon var mammaledig med min mamma, morbror och med mig.
Jag tror att hon fnissar sig igenom sin födelsedag tillsammans med Tyra, Göta och Elvira; hennes bästa vänner från barnhemmet i Köping.
Morfar, som inte var pappaledig, sitter kanske bredvid och lyssnar på kacklandet, eller så är han tillsammans med sina bröder John, Gustav och Axel.
Jag vet inte så noga hur de har det, varken en sådan här dag eller andra.
Men jag kan gissa och jag kan tro som jag vill.

Vad jag vet är att det är en vacker morgon i Farsta.
Det blir en fin nyårsafton.

6 kommentarer:

Sus sa...

Vi kollar också =) Men var är hennes
fina dialekt?

Jag tycker att föräldrarna ska få bestämma själva om vem som ska vara hemma. Jag hoppas dock att dagens pappor är så moderna att de väljer att stanna hemma, utan lagar och bestämmelser.

Åsa Hellberg sa...

Hon har ungefär lika lite kvar av den som jag...
Tror dock att även hon byter när hon kommer hem.
Det där går automatiskt har jag märkt:)

Agneta sa...

Här är det bedövande vackert! Inte jättekallt, eller så har man vant sig vid kylan. Vi har ca -8.

Åsa Hellberg sa...

Agneta; det var inte så kallt när jag väl gick ut. Solen värmde.

Camilla Läckberg sa...

Jodå! Bohusländskan återvänder så fort jag passerar Uddevalla! ;-) Den kommer även tillbaka när jag pratar med någon hemifrån på telefon.... - påstår min man i alla fall!.....

Gott Nytt År!

/Camilla

Åsa Hellberg sa...

Camilla; tack det samma!