lördag 4 december 2010

Jag misstänker starkt

att ingen nämnvärt bryr sig om huruvida jag uppdaterar min status på FB eller inte. De flesta har tretusen vänner som faktiskt gör det, så en mer eller mindre spelar ju faktiskt ingen roll.

Själv har jag funderat på varför man berättar om varje steg man tar under en dag, känner sig nödgad att berätta om de åsikter man har om människor man inte känner eller inleder nätromanser med gamla klasskamrater från 1983.

Är det bekräftelsebehovet som är så gigantiskt eller är det jag som helt enkelt inte har fattat grejen?
Jag finns också där (och adda mig gärna för tusan), men tyvärr kommer jag inte att skrika tjoho för att ni går på toa, säger att ni älskar era barn eller kallar någon idiot för att den gör något som inte passar just er.
Jag kommer inte heller att skicka er nallar, hjärtan eller upplysa er om vilken färg jag har på min bh.

Till sist: Era män kommer ni verkligen att få ha ifred.

Adda mig nudå.

12 kommentarer:

Shamrock sa...

Undrar oxå varför man skriver precis allt man gör. Måste erkänna att jag uppdaterar min status på FB allt mer sällan

Chrissan sa...

Done! :)

Martina sa...

Hehe ja det är underligt forum .
Men bra för mej som har vänner i andra länder även om jag inte uppdaterar dagligen.

Märta sa...

Hehe.. jo, FB kan ibland verka lite besynnerligt. Själv känner jag mig faktisk mer hemma i bloggvärlden för mina FB-"vänner" brukar sällan eller aldrig förstå min humor.. Skrämmande egentligen!
Detta till trots är jag ganska aktiv på FB.. Hmm.. Addar dig! :)

Anonym sa...

Jag är inte speciellt engagerad i FB - har gjort mig en sida men tycker inte riktigt om upplägget så jag har inte lagt till vänner eller skrivit heller.
Så jag kommer inte - i alla fall närmaste tiden - adda dig :)
Sanna

Unknown sa...

Bra! Ja, jag gillade ditt inlägg. FB är säkert bra...vi använder det mycket för marknadsföring av våra kurser, men att lägga ut mitt liv där, min vardag...nej det roar inte mig.
Jag ska adda dig om jag hittar dig, men...jag är sällan inloggad och här delas heller inte ut varken hugs eller nallebjörnar eller vad det nu är.
Ha en skön kväll.

Åsa Hellberg sa...

Bra, då lutar jag mig tillbaka och väntar på era förfrågningar:).

nillas liv på pinnen sa...

Ja, får jag ha min man ifred så..

Men du kommer inte ha så kul hos mig för jag är väldigt dålig på att uppdatera. Jag får typ något ryck i veckan.

Åsa sa...

*Ah du är för skönt... Nej.. hjärtan på FB betyder inte kärlek för mig.

Millan sa...

Hittade inte dig på FB...addar gärna dig...

Millan

Åsa Hellberg sa...

Jag har lagt ut en länk så att alla som vill kan addera moi.

Spader Madame sa...

Okej då!