fredag 31 december 2010

En av mina bästa vänner

fick "stolthet & fördom" av mig på dvd i födelsedagspresent och igår fick jag ett sms:
"Var finns Mr Darcy?"
Det trista svaret på den frågan är förstås att han är en romanfigur och sådana finns inte i verkligheten.
Å andra sidan är både hon och jag alltför välbekanta med "mr Wickham" (seriens/bokens Don Juan) och finns han borde ju rimligtivis även motsatsen kunna dyka upp, eller?

Det gäller att lära sig att urskilja vad som är vad, vilket kan vara nog så tricky när pulsen slår.
Högst troligt är dock att vid första anblicken av en Mr Darcy händer inte så mycket i hjärtrakten, medan det med en Wickham troligtvis är en helt annan femma eftersom han inte låter en komma undan.

Ungefär så, på tal om ingenting.
Nu ska jag ta en promenad.
Det ryktas om att det är kallt.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det är kallt kan jag intyga. Har just promenerat en kort vända. Jag önskar mig en Mr Darcy nästa år...måtte jag ha förstånd och vett att se han om han dyker upp ;-)
Gott Nytt År önskar jag dig!
Kram

Unknown sa...

Kanske jag mött min Mr Darcy......
en blyg och timid människa vid första kontakten.

Åsa Hellberg sa...

Anna; håll korpgluggarna öppna!

Cosifan; se där:)