tisdag 28 december 2010

OS-krönikan

var kul att se.
Jag hade nästan glömt hur spännande alla skidlopp var.
Själv kan jag inte åka längdskidor, och tro mig när jag säger att jag har försökt.
Däremot svänger jag mig gärna i en slalombacke.
Tre års arbete i Sälen, varav två på skidor, borde ju ge resultat.
Jag är dock ingen offpiståkare, nej det ska allra helst vara nypistat så att jag kan glida lite;
se lite snyggt obesvärad ut när dalskidan jobbar.

Vi som lärde oss åka på långa plank har nog en fördel när alla skidor numera är carvade. Det gör åkningen till en barnlek (kanske en överdrift) i jämförelse.
Nu är det lätt för mig att sitta här och vara kaxig eftersom jag inte har stått på ett par skidor på tre år.

Min plan är att sonen också ska till Sälen och jobba ett par år och då kan det ju vara bra att ha lite skiderfarenhet.
Jag tror att vi får ta en tur till Romme igen.
Det är möjligt att jag då får äta upp glidandet ovan.

Inga kommentarer: