onsdag 23 december 2009

Dan före dan.


Per Holknekt berör som vanligt, idag i treans julkonsert för de hemlösa. Han berättar om kvinnan på socialförvalningen som sa "jag tror på dig, Per" och som var den som först hjälpte honom från ett liv som utfattig, hemlös alkoholist till en man som idag reder sig gott.
Att se någon i ögonen och säga "jag tror på dig" kan betyda allt för den som inte längre ens när ett hopp om att kunna förändras.

Jag gillar Per, och Per mer än gillar Lena Ph läste jag igår.
Bra.
Vi behöver mycket kärlek och hopp i juletider, tycker ni inte det?

Jag önskar er massor av den varan, och en riktigt, riktigt, riktigt God Jul.





4 kommentarer:

imse sa...

Han hade ett viktigt budskap och fick fram det bra.

God Jul!

Sus sa...

Och jag känner en som har fått mkt kärlek av honom.
Men det är en helt annan historia.

Anonym sa...

Jag har lite pysslande kvar men kan ta det lugnt. I kväll ska det bli mest vila så kan jag ta det andra i morgon.

God Jul önskar jag dig och din familj
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack!

Sus; hoppla.