söndag 13 december 2009

Varenda liten socka

ligger nu tvättad i sin låda, och själv gör jag mig redo för kyrkobesök.
"Redo" i det här fallet betyder att ta av mig mjukisbrallorna för att istället glida i ett par lika sköna jeans.
Det är nya tider i kyrkan, och det är tur för mig eftersom jag inte har en enda plisserad kjol att tillgå; men min no-no-gräns går vid just det mjuka grå sporttypsbyxorna. Dem vill jag inte utsätta andra för.

Vad har ni haft för en denna tredje söndag i advent?
Har ni pyntat, fejjat eller kanske ätit pepparkakor?
Jag har alldeles glömt bort glögg (ja, alkoholfri) men det är ju en och en halv vecka kvar; och det är tur för jag har även glömt hyacinter och sådana där långa röda fina som jag just för ögonblicket har glömt vad de heter.

Nåväl, det är en annan dag i morgon, och efter coaching och fotografering för ännu en tidning ska jag nog hinna med både blommor och pynt.
Eller inte.
Det visar sig i morgon.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Amarylis = långa fina röda :) ?

Efter tv-lucian...
Jag har varit i kyrkan (styrt och ordnat med gruppen som tar hand om fikat, disken, undanplockning och efterstädning i kyrkan denna söndag) men även varit med på gudstjänsten som var barnen och ungdommarnas avslutning och ´med det deras tolkning av luciafirande.
Har sedan ätit och tagit mig en tuplur på soffan.

Helgen har allt som allt varit rätt så bra. :)
Sanna

Anonym sa...

Ler när jag läser om din mjuka grå mysbyxor. Sitter med just sådana på mig nu... ;)

Anonym sa...

de heter amaryllis :)

Åsa Hellberg sa...

Ja, tack, så heter de! Jag kommer att tänka Amerika så kommer jag att komma ihåg det även i morgon.
Ett Hellbergstricks:)

Tack och kram
Åsa