söndag 6 december 2009

Det är så här det har gått till

"Julstjärnor är känsliga mot kalla temperaturer, men reaktionen på en köldchock syns först efter några dagar. Bladen börjar då falla av tills plantan är helt bar. Se därför till att plantan är väl inpackad under transporten hem. Köp aldrig plantor som säljs utomhus".

Mitt sovrum är kallt eftersom balkongdörren är öppen.
Jag flyttar blommorna varje kväll, men uppenbarligen inte långt nog. Vi får väl se om de tar sig nu när jag tror mig ha löst bladavfallsgåtan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog inte så bra kvalitet på dagens Julstjärnor. Annat var det förr... ;)

PS. Är det du som ska vara med i tidningen "Kattis & Co" nästa gång? En bra tidning förresten - funderar på att prenumerera på den.

Åsa Hellberg sa...

Jamen visst var det det? Sedan jag flyttade för tre år sedan har jag itne fått ordning på dem alls, de gillade den gamla lägenheten och ljuset där bättre tror jag.

Japp, det är jag.

Kram Åsa