fredag 25 december 2009

Jag har tagit mig en gigantisk

sovmorgon, och det är precis just så som jag vill inleda min juldag; den härligaste dagen på hela julen om du frågar mig. Inte för att det är något större fel på julafton, men håll med om att den här dagen är mer passande för oss som inte kräver särskilt mycket action för att livet ska vara bra?
Den enda aktivitet jag skulle kunna tänka mig handlar om utförsåkning men min längtan efter att få klämma i fötterna i ett par pjäxor kommer inte att uppfyllas idag.
Däremot tror jag att jag ska fylla bilen med tonåringar och åka på en dagstur till Romme under jullovet.

För er som inte åkte skidor under början av 80-talet kan jag berätta att man då hade 1.90 långa skidor som man var tvungen att trampa till rejält för att få att lyda. Själv hade jag ett par guldfärgade Atomic med en röd klump längst fram som förhindrade korsning av skidorna. Fräna som tusan.
Dagens carvingskidor är en dröm att åka på, och var man inte duktigt förut så är man det nu på ett par sådana.

Längdskidor har aldrig varit min favorit. Jag åkte några varv med turister när jag jobbade i Sälen, men med min urusla teknik var det mest bökigt och tungt.
Nej, tacka vet jag backar.
Fy fasiken vad roligt.

Hur har ni det med skidåkningen, och blir det någon sådan under julen?

2 kommentarer:

Sus sa...

Vi tänker lika =)

Ingen skidåkning. Jag har provat carving och det är ju bara att ställa sig på dem! Herregud så smidigt!

Har åkt skidor i alperna ett par år och det slår det mesta. Annars var min hemmabacke Kungsberget eftersom jag bodde bara en mil därifrån.

God fortsättning!

Åsa Hellberg sa...

Jag har aldrig varit i Alperna, och det är egentligen synd och skam. Å andra sidan är det ju inte för sent.
Jag ska baske mig tänka på det till nästa år.

God fortsättning till dig också Sus.