lördag 12 december 2009

Välkomna

till en blogg som pratar om sexmissbruk, medberoende, coaching, skor och om hur ofantligt trist det är att laga mat.

Jag luftar både bra och sämre sidor hos mig själv, däremot struntar jag blankt i att dissa andras.
Hissar gör jag däremot, särskilt försöker jag putta in dem i hissen som har fastnat på nedre botten.
Som anhörig till en sexmissbrukare, eller någon som har varit otrogen, är inte det särskilt ovanligt.
Jag vet att det finns en väg upp, och den pratar jag gärna om...högt och länge.

Vi är väldigt få som pratar högt nämligen. Det vanligaste är att vi - missbrukare och anhöriga -lider i tysthet av skam och inte minst, skuld.

Jag heter Åsa och är medberoende till en sexmissbrukare.
Varmt välkommen till min blogg.

3 kommentarer:

Mia S sa...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/anrell/article6279941.ab


Läs här !!!
.)
Kram♥

Åsa Hellberg sa...

Tack Marie, jag vet.
Den ligger längre ner på bloggen.

Kram Åsa

Mia S sa...

ok... :) (missade det i min iver !!!