onsdag 9 december 2009

God morgon

I Farsta brinner det, i alla fall i den delen som kan betraktas som mitt huvud. Snurr, snurr och spinn, spinn.
Men det är bra. En dag av brand är okej om nästa är annolunda.

Jag ska skriva något.
Inte blogg, inte bok utan något artikelaktigt.
Det är en utmaning eftersom jag aldrig har varit i närheten av något sådant tidigare, och det betyder att Hellberg tänker. Och när Hellberg tänker är hon fullständigt och totalt fokuserad på uppgiften.
Det betyder att jag kommer att skriva utkast, deleta, skriva nytt, ta bort hälften och så vidare till jag är nöjd.

Nu frikopplar jag ett par timmar för coaching, och återgår till tänkandet exakt 10.30.

Hur fokuserade - eller kanske hur får ni fokus - när ni har en ny uppgift framför er?

5 kommentarer:

Unknown sa...

Åååå! Lyllos! Det är så jäkla kul att skriva artiklar.

Anonym sa...

Tänk bara; det viktigaste och mest intressanta först. Det är a och o i en artikel! Sen löser sig resten. :)

kram
Karina

Åsa Hellberg sa...

Det är supersvårt!
Jag länkar när det är klart:)

Anonym sa...

Jag låter en deadline bita mej i arslet.

Åsa Hellberg sa...

Tandgnisslur; jag hade inget annat att välja på idag, men håller med om att press är bra.

Kram