tisdag 15 december 2009

Det blir inget Karlstad på torsdag.

Istället åker jag till Göteborg och är med i Svt´s Debatt som sänds 22.00.
Det blir en kul och lite annorlunda utmaning; och då det mesta är annorlunda i mitt liv just nu åker jag bara med.

Att vara diversearbetare är mycket roligare än jag någonsin kunnat drömma om, trots att det jag pratar om är svårt för oss som lever i det, och många gånger svårt för andra att förstå.
Men hade jag inte också känt den där glädjen hade jag nog slutat prata, coacha och skriva. Än så länge handlar det mesta jag gör om otrohet, och om det blir för tungt för mig får jag väl bredda mig och gå in på nya vägar.

Än så länge stannar jag vid mitt ämne, och det är också därför jag är inbjuden till Debatt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det programmet måste jag titta på! Hur går det med skrivandet, får det ligga åt sidan så länge?

/Karina

Åsa Hellberg sa...

Ja, av den anledningen att jag inte vet vad jag ska skriva om nästa gång.
Det känns som om det här är ett "unikt" projekt så till vida att man bara kan skriva den här typen av bok en gång:)
Men skriva vill jag, så nästa gång kanske även jag ska använda fantasin så som ni andra gör.
Vi får se, jag väntar på en bra ide´.

Kram Åsa

Sofie B-C sa...

Vad spännande det låter! Nu får jag ansiktet till Casanova boken som jag stod och höll i på Kalla Kulor förra veckan. Önskar jag köpt den där och då. Får beställa. Lycka till på teve-debatten!

Åsa Hellberg sa...

Tack Sofie!

Kram Åsa

Faith sa...

Jag ställer in en påminnelse på min telefon så att jag inte missar programmet. Lycka till! Jag skulle gärna läsa en uppföljare till boken Casanova.Hur går det senare och vad händer om nya problem dyker upp i relationen. Vad händer om mannen är otrogen igen? Hur hanteras det när du själv är "fri" från ditt medberoende? Sådant skulle vara spännande att ta del av. Men det kanske inte är möjligt eftersom det är så privat.Du är en offentlig person och det skulle troligtvis inte vara möjligt. Ytterligare ett förslag är att sammanställa andras historier utifrån ditt arbete.Vad möter du som coach i ditt arbete och hur arbetar ni med det? Lite tips till självhjälp.
Det är så fantstiskt roligt att få följa dig på bloggen och i olika media!
Ha det bra i snön! lite mysigt är det i alla fall och framför allt ljusare!
Kram Faith

Åsa Hellberg sa...

Hej Faith.
Tack för förslag. Någon CK 2 kommer inte att komma, det räcker så bra med uppmärksamheten runt ettan:)

Kram Åsa