måndag 21 december 2009

Nej jag tänker inte tvätta

under julhelgen, och det ska tydligen ingen annan heller, alltså infinner jag mig i tvättstuga 07.00 i morgon i brist på andra - mer vettiga - tider.

I morgon ska det också coachas samt köpas paket, och mitt vapen i julhandeln är att infinna mig i butiken precis innan den stänger alternativt i samma sekund den öppnar. Eftersom årets julklappar är stenhårt önskade ska de bara inhandlas, och det kan väl inte ta så lång tid eller?

Jag kvistade förbi Farsta centrum ett par gånger i helgen, och jösses vad mycket folk det var där.
Eftersom Konsum var mitt enda mål kunde jag trots allt slippa stressen, men led med de barn som satt i barnvagn och inte alls tyckte att det var en bra idé med trängsel och galna tanter och farbröder.
Inte ens ett leende från den här medlidsamma tanten gjorde susen. Tvärtom skulle jag säga. Mitt grin uppfattades tydligen mer som en läskig grimas och inte en unge var imponerad.
Jag kanske skulle le lite åt mig själv i spegeln för att se vad det är de ser, jag kanske blir rädd jag med.

Nej, tacka vet jag tidig eller sen shopping; det funkar varje år, med eller utan smajl så länge plånboken är fylld.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill bara önska dig lycka till i dagen göranden.
Jag ska till jobbet om en stund sen blir det en träff men en vän.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack Sanna, hoppas att du också får en fin dag.

Kram Åsa