söndag 20 december 2009

I dag i DN

finns det artiklar om både sex- och medberoende med Roger Nilsson och mig. Jag har inte sett dem själv, men så fort det kommer en länk lägger jag ut den här.

Jag har ett kombinerat sov- och vardagsrum - rätt fiffigt planerat om du frågar mig - och i morse smet jag upp och tände granen och kröp sedan tillbaka ned i sängen och njöt av ljusen, glittret och frukosten.
Vi kör Hollywood-varianten av gran, med böljande glitter som klättrar runt grenarna, och så många kulor som får plats. Toppen kröns av en krona noga utvald av den yngre generationen.
Själva granen är av plast, något jag vägrade fram till ett par år sedan, men som jag nu aldrig vill vara utan.
Simsalabim så åker den - som då är ett fanskap - tillbaka i sin låda när vi tröttnar.
Däremot kan jag sakna doften; den där som i mångt och mycket är julen för mig, men som jag numera kompenserar jag med många hyacinter.

Just nu pryds bordet av en julgrupp, i vaserna finns amaryllis och röda tulpaner, och i köket de rosa hyacinterna.

Om jag saknar något så är det en öppen spis, men det får bli när jag bor i det där lilla huset.
Skorstensdoften är ju nästan lika god som den av hyacinter.

4 kommentarer:

Maj Korner sa...

Jag läste den i pappersvarianten. Tänkte när jag såg bilden, henne känner jag igen!

Åsa Hellberg sa...

Japp, vi är kompisar; om än på en blogg:)

Kram Åsa

Kia sa...

Du kan ju alltid köpa en videobrasa, eller dvd menar jag.

Åsa Hellberg sa...

Kia; vi har en sån men den är inte särskilt mysig:)