söndag 27 december 2009

Enligt de rapportörer

som tog sig in till stan igår är det verkligen inte kris i stockholmarnas plånböcker, tvärtom viftades det med både kreditkort och cash så att det stod härliga till.
Själv ska jag inte vifta ett enda dugg, däremot ska jag fortsätta den rensning som jag inledde för ett par månader sedan men som jag aldrig gjorde klar.

Jag har nämligen kommit på att det snart är vår.
Jo då, om fyra månader sitter jag på min nya utbyggda balkong och får fräknar i vårsolen. Alltså vänter jag med eventuella inköp till vårkläderna dimper ner i butikerna om en månad eller två.
För övrigt kan jag vara den blekaste människa som någonsin har skådats i förorten, och för allas skull borde jag verkligen ha lite smink på mig då och då innan vårsolen gör sitt, men det får bli en annan dag.
Inte en gnutta kommer att appliceras i fejjan den här sista söndagen 2009.

Inga kommentarer: