lördag 19 december 2009

Mina

problem med Comhem fortsätter och nu har jag inte haft bredband på ett dygn ungefär.

16.00 igår:

"Com hem, vad kan jag hjälpa till med."
"Mitt bredband fungerar inte, och har inte gjort på hela dagen."
"Nähä, då ska vi se...men vad mycket du betaaaalar för ditt bredband, den kostnaden måste vi ju sänka för dig.
"Tack gärna, men om det innebär att jag ska binda mig till er ett år så nej tack.
"Okej men...
"Nej."
"Ja men..."
"Nej."
"Nu tycker jag att du..."
"Nej."

Tydligen ska jag få ett nytt modem och det är "konstigt att jag inte har fått det förut", och eftersom det är fredag eftermiddag kan jag se fram emot det först några dagar in på nästa vecka.
När jag ber mannen att kolla hur det är i resten av mitt hus, så "hoppsan", ingen har bredbandstillgång minsann. Jag skulle få ett sms så fort problemet var avhjälpt. 09.00 har jag inte fått ett endaste meddelande.

Modemet kan de ta att sticka upp, och jag förväntar mig en reducerad faktura vilket inte ha hänt vid ett enda avbrott hittills.

Idag kan Bredbandsbolaget se fram emot en ny kund.

2 kommentarer:

Lasse sa...

Om det är en tröst, så är mina erfarenheter att Comhem helt tappat kontrollen. Flera kollegor o vänner som har väldiga probs med dem.

Åsa Hellberg sa...

Lasse; det är en tröst:)

Tack.