torsdag 31 december 2009

Idag vill jag gratulera

min mormor Birgit i himlen, hon fyller 97 år.

Oftast har jag problem med himlen och det där med livet efter detta. Jag vill gärna ha bevis och fakta, och eftersom jag inte har fått det tror jag snarare på att vi bara är en del av kretsloppet.

Med den tron är det minst sagt konstigt att jag är övertygad om att mormor, morfar och min styvpappa har koll på vad jag och familjen gör; det är som om alla andra befinner sig i kretsloppet utom just de tre.

Idag hoppas jag att de har lite fest för mormor. Jag skulle tror att hon önskar sig en liten bäddjacka (för oinvigda är detta en slags kofta som man har ovanpå nattlinnen), gärna i någon pastellfärg. Men om detta vet jag förstås ingenting.
Födelsedagspresenter kanske är helt onödiga i himlen.

Grattis mormor.
Vi har inte setts på åtta år, och jag saknar dig fortfarande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Konstigt det där när människor försvinner från jordelivet. Tankar om vad som händer sedan får man ju inget riktigt svar på. Men minnena har man alltid kvar...

Åsa Hellberg sa...

Nej, man får ju inte svar på det. I alla fall har inte jag fått det.

Men vi bestämmer själva vad vi ska tro och inte tro, det tycker jag personligen är bra. Man behöver liksom inte bestämma sig då:)

Krma åsa