måndag 28 december 2009

Jaha

ligger ni och sover kanske?
Låt inte mig störa, jag om någon vet hur skönt det är att sova länge.
Själv jobbar jag idag, alltså var jag uppe och skuttade vid 7.

Igår var vi på Heron City, och jösses vad mycket folk det var där.
Kön till biljettluckan var hur lång som helst, men vi som har lite koll vet att man istället köper sin biljett i Biomaten (tror jag att det heter). Med några knapptryckningar (vilken film, vilka platser och skjuts in med kortet för att betala) har man biljetterna i sin hand och slipper stå i kö i 45 minuter.
Finurligt va?

Däremot var det 40 minuters kö till O´Learys och det gick inte att fixa med några knapptryckningar så biffen intogs istället på Amazon som har rätt tempo på sin servering. De dukar av blixtsnabbt och ser till att man få betala i samma sekund som man ber om det.
Logistik som fungerar helt enkelt.

Mätta och nöjda såg vi sedan "Trubbel i paradiset" som väl kanske inte kommer att bli hågkommen som den bästa filmen 2009, men som ändå var helt okej.

Det var det.
Medan ni sover ska jag intervjuas så vi hörs väl senare?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, sovmorgon här!

Anonym sa...

Vad är det för intervju den här gången? Upptäckte ditt ansikte hemma hos syrran på juldagen, hon får Amelia av en arbetskamrat och där fanns en artikel om dej.

Anonym sa...

Nja, inte om dej men med dej och lite om dej.

Unknown sa...

Sover? *prmf* Här sitter man på jobbet och stirrar hungrigt omkring. Tror jag måste fylla magen med nåt.

Åsa Hellberg sa...

Anna; skönt!
Tandgnisslur; Allas veckotidning.
Liz; du och jag.