onsdag 2 december 2009

Idag fick jag till och med ett brev

med information om att jag var arvtagare till 9 milj pund sedan Mark Hellberg tragiskt hade dött tillsammans med hela sin familj 2002.
Eftersom både mamma och min morbror samt alla deras kusiner borde stå före mig i arvsledet så hoppas jag att de har fått samma brev, annars kan det bli stridigt när jag plockar ut mina miljoner...
Onkel Mark har nog inte skrivit in just mig i sitt testamente, det är jag rätt säker på.

Och när jag nu läser lite mer noggrannt så inser jag att jag är inbjuden till ett bedrägeri dvs att låtsas att jag är Marks släkting för att få ut alla miljonerna, och jag antar att brevskrivaren tror att om jag går med på hans trick, så ska jag inte inse att jag är trickad själv.
Hm.

Jag fick samma brev via mail för några år sedan, det verkar vara svårt att få tag på en Hellberg som ställer upp.
Och det förstår jag, med det efternamnet luras vi möjligtvis av missbrukare men vanliga skurkar kommer inte åt oss.

2 kommentarer:

Robert W sa...

Jag beklagar sorgen. Mark var en sån fin man. Om du skickar över 10 000 kr till mitt konto, så ska jag hjälpa dig att få ut ditt arv :)

Åsa Hellberg sa...

Aldrig i livet!