onsdag 16 december 2009

Onsdag

Och dagen består av coaching, coaching, lucka, intervju, coaching och coaching.

Tack vare morgondagens nya resplan, får jag dagen ledig och hinner piffa till håret innan jg åker till Göteborg strax före 18.00.
Resa och hotell ordnade Svt så det enda jag behöver göra är att infinna mig på olika punkter i tid. Just det har jag inte problem med som ni vet, och det troliga är jag befinner mig på Stockholm Central i så god tid att jag kan botanisera lite i Pocketshop.

Jag har tänkt att ägna min julledighet åt att läsa.
Det har jag längtat efter och det känns som om jag behöver den avkopplingen det innebär att sjunka in i en roman/deckare/biografi eller vad det nu är jag vill läsa just då.

Utöver det traditionella julfirandet; vad ser du fram emot under julhelgen?
Om du har någon sådan vill säga. Många jobbar; det är ju inte så att sjukvård, resor och butiker stänger bara för att tomten kommer.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag ser fram emot vila. Sen ser jag fram emot att förhoppningsvis inte bli refuserad 2010 då förlagsfolket gnagat färdigt på skinkmackorna i januari.

Sofie B-C sa...

Vila! Aldrig är man så trött som vid jul, tycker jag. Ironiskt nog är det heller aldrig så svårt att hitta lite ensamtid och uttrymme för att bara vara ...

Åsa Hellberg sa...

Är det så att vi laddar oss ett år i taget; och när året lider mot sitt slut börjar batteriet dö?

Jag hör ingen som längtar efter tjo och tjim, tvärtom:)

Kram Åsa

Anonym sa...

Ledigheten - slippa de tidiga mornarna som varit så jobbiga i höst när det varit så mörkt också.
Att kunna vila förmiddagar och sedan hitta på något mot eftemiddagen utan planer är skönt.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Och soooova uuuut.
Skönt va?

Kram åsa