tisdag 27 november 2012

"Är det du som har skrivit den?"

frågade postkassörskan medan hon gav mig paketet med pocketböcker från förlagssystem samtidigt som hon tog betalt för påsarna jag köpt för att kunna skicka de tre exemplaren av Sonjas hemlighet som låg framför henne på disken. Hon såg skeptiskt på min legitimation innan hon lämnade tillbaka den.
"Ja", svarade jag och öppnade kartongen med pocketböcker. "Jag har skrivit den här också", sa jag och höll upp ett exemplar av Sonjas sista vilja."Vill du ha en?"
"Tack", sa hon.
"Varsågod", sa jag.


9 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag räknar med att det kändes bra :-)

Åsa Hellberg sa...

Det var mest en torr och väldigt konstig konversation:)

Sus sa...

Men vad snällt =D!

Spader Madame sa...

Så himla coolt! Blir ett väldigt bra blogginlägg!

Kati sa...

åh vilken snäll författare! :) det måste ha lyst upp hennes dag. men hur visste hon vad paketet innehöll?

Åsa Hellberg sa...

Det visste hon inte. Hon såg sonjas hemlighet med mitt namn på (låg på disken) samtidigt som hon såg min legitimation. Åsa Hellberg och Åsa Hellberg, typ.
Paketet öppnade jag medan jag betalade för kuverten och så gav jag henne en pocket.

Åsa Hellberg sa...

Haha, ja.

Åsa Hellberg sa...

Visst är jag en schyrrebyrre:)

Kati sa...

supergulligt av dig tycker jag. :)