lördag 10 november 2012

Min son har aldrig ätit svartvinbärsgelé.

Det är mitt fel eftersom den gör sig så illa mot mina paradgrenar köttfärssås och fläskfilé.
Alltså bjuder jag idag på kalvstek till gelén.
Vad gör jag inte för det lilla livet.

Ikväll kommer jag att se på Så mycket bättre och därefter Downtown Abbey.
För er som är totalt ointresserade av brittisk aristokrati, kan jag rekommendera The kids are alright, 21.35 på fyran. Eller På smällen, på trean 21.30.

Det var väl det.
Nu ska jag gå och ösa steken.

4 kommentarer:

Ebba Range sa...

Kalvstek - med sv.gelé = MUMS!

Fru Venus sa...

Skulle vilja se filmen på fyran - bra skådespelare, men kan inte tänka mig att missa Downton Abbey :-) Jag använder mest svartvinbärsgelé när jag kokar sås.

Åsa Hellberg sa...

Det gott men köttet var lite segt.

Åsa Hellberg sa...

Det har jag också gjort tidigare men glömt de senaste åren. Tack för påminnelsen.