måndag 12 november 2012

Jag letade efter gamla papper

och jag hittade inte det jag sökte, däremot annat.
Som att jag, när jag började på Philip Morris 1991, fick en ingångslön på 14 500.
Och att jag gick en säkerhetsutbildning för receptionsanställda, 1996.
Den var säkert bra men jag kommer inte riktigt ihåg den, faktiskt.
1997 började jag på Kraft Foods som säljare. 20.500 kronor tjänade jag tydligen då.Jag vet att jag bad dem sänka min lön (!)med 150 kronor eftersom den extra hundralappen i lön kostade 400 kronor mer i dagisavgift, 1995.

Och så hittade jag hela min förlossningsberättelse, inte minut för minut, men nästan.
30 timmar tog den.
Det var det värt.

Sedan hade jag sparat en nöjesbilaga från Aftonbladet.
29 dec 1989 listade man decenniets viktigaste nöjesmänniskor i Stockholm.
80-talets dörrvakter. Jojatackar.
Tydligen var jag rolig.
Hurra!


7 kommentarer:

Agneta sa...

Jag älskar att hitta gamla papper!

Åsa Hellberg sa...

Ja, det är jättekul.

Anonym sa...

Vad roligt!

Sanna

Ebba Range sa...

Äsch min kommentar försvann ... jag som skrev något så lustigt, nu är den bortglömd.
Spännande att röra i sådant som legat länge!

Marianne Lumley sa...

Jag städade i några skåp förra veckan och hittade brev jag skrivit till mamma när jag bodde i Sydafrika 76-77 och i Köpenhamn 79-86. Det blev både skratt och tårar och jag kom inte i säng förrän framåt småtimmarna.

Åsa Hellberg sa...

Ja, jättekul.

Åsa Hellberg sa...

Härligt:)