söndag 18 november 2012

Jag vet inte hur många gånger jag har bytt

lampan ovanför spisen, men det är några gånger.

Redan första gången jag bytte blev jag irriterad på att den nya lampan inte alls lyste lika starkt som den jag hade innan och förgrymmad talade jag ut med Kjell & Co om mitt problem.
Någon starkare lampa än den på 25 watt kunde de ändå inte leverera, och varje dag har jag irriterat mig på det svaga ljuset, varje dag.

Idag insåg jag att det är två lampor i fläkten.
TVÅ! 
En på varje sida.
Det tog mig sex år att upptäcka.
Jag är i chock.

8 kommentarer:

Hanna Lans sa...

HAHAHA, tack för dagens skratt!

Anonym sa...

Hahaha, det roliga är att jag upptäckte samma sak själv på landet igår när jag låg på golvet och gosade med hunden och därmed fick se fläkten underifrån ;)

Annika Estassy sa...

Ha ha ha, du lär i varje fall aldrig glömma det!

Aprillan´s sa...

Ibland tar det ett tag att bli upplyst. Men sex år. Fniss.

Shamrock sa...

men du är författare och inte elektriker så det är väl en förklaring god som någon

Singelmamman sa...

Hm. Det måste jag nog kolla också. Inser jag. Tack och hej...

Spader Madame sa...

ha ha ha! Själv upptäckte jag just att det är fyra lägenheter på varje våningsplan i vårt hus. Då har vi ändå bara bott här i tre och ett halvt år. Chock här också!

Åsa Hellberg sa...

Det känns helt galet. Av pur lycka var jag tvungen att använda spisen i morse.