lördag 10 november 2012

Ebba

har läst Sonjas Hemlighet.

Tusen, tusen tack!

7 kommentarer:

Anne Jonsson sa...

Hej, ville bara titta in och ställa en fråga till dig som har givit ut tre böcker: hur lång kan en dialog vara? Jag har skrivit en i ett kapitel som har en dialog som sträcker över en hel sida och lite till. Jag tycker dialoger är bra för att driva historien framåt...

Åsa Hellberg sa...

jag älskar också dialog men tänker att det är viktigt att inte glömma att beskriva det som sker under tiden som man pratar. Man sätter sig ned,ställer sig upp, rättar till slipsen, kliar sig i ögat, funderar, tänker, tystnar ... Det där kan man alltid brodera ut så att det inte bara blir dialog. Förstår du hur jag menar?

Anne Jonsson sa...

Japp, det gör jag. Det var ju ett bra sätt att bryta av dialogen med, det ska jag tänka på!
Tusen tack!

Anne Jonsson sa...

God morgon, jag har en fråga till: ungefär hur många ord har en vanlig roman? Jag har skrivit 140 000 ord hittills, och jag kanske får ihop några tusen till, är det för lite?

Åsa Hellberg sa...

Mina två är ungefär på hälften, sisådär 75 000.
140 är jättemycket.

Ebba Range sa...

Nöjet var på min sida!

Anne Jonsson sa...

Oj då...Kanske ska rensa lite då...