onsdag 28 november 2012

Nu kom snön.

Just precis när jag klev hem från centrum med mina nya svarta byxor i en påse.
Bakom mig gick en liten person, kanske fem år.
"Titta pappa", sa hon lyckligt och skuttade upp och ned. "Titta, de snöar."
Hennes glädje var så smittsam att till och med jag sträckte ut tungan och försökte fånga en av flingorna.

Nu har det gått över och nu kan snön försvinna.

För övrigt kan jag berätta för oupplysta att det varken är Grey´s eller Scandal ikväll.
Vi ligger bara en vecka efter sändningarna i USA och i förra veckan var det Thanksgiving, och då sänder man tydligen inte serier.

Istället sänder femman en tv-film om Liz Taylor och Richard Burton, Liz & Dick, med Lindsay Lohan i huvudrollen. Den har fått oroväckande lågt betyg på Imdb, så för min del blir det nog Trinny & Susannah i Australien, 7:an 21.00.

Ungefär så efter en bra skrivstugedag.

13 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Jag ska se den ändå. Alt. se om Elizabeth. För typ 10e gången.

Ebba Range sa...

Vad toppen att du hittade svarta brallor!
De kommer att göra sig bra mot den vita snön, sa jag lite retfullt men mest från den skämtsamma sidan.

Shamrock sa...

Snö? Jag bor ju lite längre söderut ;) och vi har bara slaskeblask

Åsa Hellberg sa...

Det ska bli kul att höra vad du tyckte om du ser den.

Åsa Hellberg sa...

Haha, ja, det förstås.

Åsa Hellberg sa...

Det är det här också nu, men det singlade fint ett tag.

Singelmamman sa...

Shit! Jag älskar Trinny och Susannah. Missade det ikväll. Snön missade jag tyvärr inte. Ett par tungspetsar ut, sen räcker det. Men kyla tar jag gärna.

Anneli Stålberg sa...

Hua, är det dags för snö igen. Än så länge är det bara regnigt och grått hos oss.

Åsa Hellberg sa...

Åh, de är så bra!

Åsa Hellberg sa...

Ja, det är dags. Det är helvitt här nu på morgonen.

Anonym sa...

Usch, jag vill inte ha snö än, det kan dröja till februari tycker jag. Sedan kan det smälta bort i mars.

Hanna Lans sa...

Jag tyckte den var riktigt bra! Kan man tänka sig att den fått så kasst betyg för att det är la Lindsey i huvudrollen? Henne FÅR man ju liksom inte tycka om.

Åsa Hellberg sa...

Ja, så kan det säkert vara.