tisdag 27 november 2012

Nu är väl tv4 doktorn ute och cyklar lite?

Man pratar alkoholmissbruk och enligt den forskning jag fick ta del av på beroendedagen så är gentiska faktorer viktiga. Sedan skadar det inte om miljön bäddar bra och att man förstås använder favoritdrogen, vilken det nu är.
Doktorn använder sig av lite väl gammal forskning verkar det som.
Men annars är han bra och säger som det är.
Heja.

Nu slänger jag mig över mitt manus.
Herregud, jag har bara en månad på mig.
Ungefär hälften kvar.

Idag åker vi hit.
Tjoho!


2 kommentarer:

Izabella sa...

Ja, det gör han. Det är sedan länge tillbaka känd att barn till missbrukande föräldrar löper större risk för att själva hamna i beroende och det inte enbart på grund av det sociala arvet. Heja Åsa, skriv!

Åsa Hellberg sa...

Tack Izabella!