torsdag 29 november 2012

Varken idag eller i morgon

blir det heltidsskriverier. Idag hinner jag nog dra igång ett nytt kapitel, men i morgon har jag massor med annat att göra, som att åka till min bästis i västerort och sedan gå på julmiddag.
Tur då att hela helgen står till mitt skrivförfogande.

Annars är jag mest förvånad över att media verkar vara förvånad över att SD har fått fler sympatisörer. Nu sägs det att man sympatiserar för att partiet är utsatta för ett mediadrev.
I don´t think so.

Är det verkligen så att man inte förstår att den som röstar på det partiet faktiskt håller med om att människor kan delas in i värdekategorier efter kön, etnicitet, religion och sexualitet.
Vit, kristen och heterosexuell man är normen.
Vit, kristen och heterosexuell man som är övertygad om sin egen suveränitet men skiter som på sig av rädsla för kvinnobröst, mörkt hår och Koranen.

Missnöjesparti?
I don´t think so.


8 kommentarer:

Spader Madame sa...

Vad där det egentligen med alla dessa kränkta, rädda vita män? Och kristna? Njae? Bara på pappret.

Och det här med mediadrev. Tänk på alla muslimer som har utsatts för ett SD-drev. Då inkluderas dessutom ett eller annat järnrör. Jag tycker att vi ska skicka hem dom. SD.

Kati sa...

Julmiddag? Innan första Advent? Nämen Åsa då. jag trodde vi hade rett ut det där... :D

Åsa Hellberg sa...

Ap, ap, ap: JULSKINKA är förbjudet. Det är som att gå in på Åhléns, studera pyntet, och sedan handla det i december.

Ebba Range sa...

Välkommen till Västerort - även om det inte är mig du ska besöka. Undrar om det är vitare här än i Söderort?

Kati sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jag håller inte riktigt med dig i den här frågan
Jag själv skulle inte rösta på SD därför att det är för mycket destruktivt i deras "tänkande" men jag tror helt enkelt de blivit inröstade i riksdagen därför att de andra partierna valt att sopa alla problem som har med invandringen att göra "under mattan". Visst finns det många som tänker "vit arisk man" i det partiet men jag måste tyvärr säga att jag tror att det är ett missnöjesparti
Varit för nära och sett/hört för mycket för att inte kunna se det så.
Ha en fin dag
Sanna

Åsa Hellberg sa...

"För mycket destruktivt"? De är rasister, Sanna, och det vet de som röstar på dem. Annars har man missat all debatt senaste åren.

Anonym sa...

Klart de är rasister - och därför är det destruktivt!
Men jag tror ändå att de inte hade fått alla de röster de fått om inte de andra partierna valt att "sopa problem under mattan" och "hyscha ner" dem som har en åsikt eller är missnöjda.
När till och med invandrare själva tycker att politikerna inte tar saker och ting på allvar säger det en hel del.
Som jag sa jag har varit för nära och sett/hör/upplevt för mycket för att inte ha den åsikten.
Sanna