måndag 19 november 2012

Dag 43 i nedräkningen mot nyårsafton och deadline.

2500 ord.
Bra jobbat, Hellberg.

Jag började med att kolla över strukturen och skriva ned - extremt kort - vad som händer kapitlen jag hittills har skrivit.
Det blir lättare att gå tillbaka och ändra om det behövs när jag ska börja redigera, på typ julafton.

Så fort jag gör ett uppehåll försvinner detaljer och trådar från min ynkliga hjärnkapacitet, därför är det också bra med en kapitelstruktur så jag vet var jag slutade senast "Petra" var på tapeten.
OM - peppar peppar, tvi tvi tvi *knackar mig i huvudet* - något skulle inträffa på vägen som gör att jag inte kan skriva som jag önskar är det också bra att veta vad som hittills har hänt, i alla fall i stora drag.

Så.
Idag skrev jag kapitel 24 och 25.
Precis som i mina tidigare böcker blir det korta kapitel och snabba scenbyten. Fem huvudkaraktärer.
Jojo, jag tror banne mig att jag är på gång.
Och att det blir en rätt trevlig berättelse.


16 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Jag inte bara tror, jag är helt övertygad om det!

Åsa Hellberg sa...

Tack, Annika!

Kati sa...

Jag är också övertygad, och tänker redan köpa den utan att ens veta vad den handlar om. :) Se där. Det måste väl vara ett bra tecken?

Åsa Hellberg sa...

Mycket bra tecken!

Hanna Lans sa...

Vet du redan nu vilka tider du är i Kungsbacka och Frölunda i december? Vill ju så gärna komma förbi men är lite upptagen just den helgen.

Åsa Hellberg sa...

Eftermiddagen, typ 4 i Kungsbacka tror jag och kanske halv sex i Frölunda? Jag kollar och återkommer när det närmar sig.

Shamrock sa...

Låter bra för jag väntar med spänning på nästa del

Hanna Lans sa...

Ok! Tycker bättre om Kungsbacka, men hinner nog lättare till Frölunda. Trots att stället ger mig kalla kårar kommer jag trotsa detta för att få köpa en signerad Sonja. :)

Åsa Hellberg sa...

Hurra, vad roligt!

Spader Madame sa...

Heja! Jag håller på dig!

Anneli Stålberg sa...

Underbart! Heja på!!

Andra intryck sa...

Vad roligt, ser framemot att läsa den!

Åsa Hellberg sa...

Du måste vänta på en ny bok, inte en ny del:(

Åsa Hellberg sa...

Hurra!

Åsa Hellberg sa...

Tack, Anneli!

Åsa Hellberg sa...

Jag med:)