söndag 18 november 2012

Min söndag är olik andra söndagar,

eftersom jag på sin höjd kommer att skriva ett blogginlägg eller två, för övrigt får pennan vila.
Istället hänger jag mig med full kraft åt annat, ni vet sådant där hemmapyssel som är så trevligt.
Det viktigaste pysslande kommer att vara att röja mitt vardagsrumsbord som jag inte längre ser bordsskivan på.
Madre, vad jag kan lägga prylar där.

Fyra fjärrkontroller, telefon, två anteckningsblock (inte så fina), tre anteckningsblock (fina), kalender, utläst bok, läserjustnubok, två par glasögon, näsdukar (två paket), två glasögontorktrasor, tuggummin (tre sorter), tandpetare, skal från clementin, väckarklocka (?), tre olästa böcker, tre glasögonfodral, ett tomt kuvert (A4), två blockljus på en bricka, en skål på hög fot med diverse smått "bra att ha till hands i en soffa" som nagenfil och en femkrona, naggellack (över, under och färgat), handcreme, tre visitkort, halsband, armband, lila signeringspenna, bläckpenna, kvitto och tre flaskor näsdroppar.

Nej, ni får inte se en bild och ja, det kommer att ta ett tag.
Vi hörs.



3 kommentarer:

Kia sa...

Haha, och i resten av bostaden, är det tomt där?

Åsa Hellberg sa...

Ja, i princip:)

Nina sa...

Favorit: femkronan.
Man vet aldrig när någon kommer hem med en triss liksom.