fredag 16 november 2012

Fredag. Vad säger vi?

Personligen tycker jag att ett litet hurra är på sin plats.
Inte för att helgen kommer att vara arbetsfri, tvärtom har jag en hel del att ta tag i.
Men fredag är ändå fredag, även i Hellbergarnas kulturarbetarlya.

Jag har en ny deadline för manuset jag arbetar på, ett manus som har fått stå åt sidan de senaste veckorna. Nu är det slut med det och full fart framåt.
I helgen ska jag avsluta det jag håller på med och på måndag är det manuset med arbetsnamnet "Korsningen", som gäller.
Sista december låter väl bra?

Tjohej, här kommer en skrivstuga.


17 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra för fredag :-)! Och hurra för att du snart är klar :-)!

Åsa Hellberg sa...

Haha, jag är långt ifrån klar. Har 2/3 kvar ...

Anonym sa...

God start på helgen!
Säger jag
Sanna

Spader Madame sa...

Hurra! Okej, sista december har jag också en eller annan deadline. Strax VDmöte några timmar och snart, snart helg!

Agneta sa...

Hurraaaaa!

Märta sa...

Tror det var Douglas Adams som sa:
"Jag älskar deadlines. Jag gillar det svischande ljudet när dom flyger förbi." ;)

Fast hurra för fredagar! Och hurra för dig som garanterat inte kommer att höra något svischande av missad deadline. Korsningen? Kan man inte få en synopsis? Va, va, va? *nyfiken* :D

Anne Jonsson sa...

Så, du arbetar på två manus - samtidigt!! Det är till att vara kreativ :-)
Heja dig!

Åsa Hellberg sa...

Nej, för tusan, jag föstår hur du läste det men det är samma manus jag pratar om, och som jag ska ta tag i på måndag.

Andra intryck sa...

Lycka till med manuset och trevlig helg!

Anne Jonsson sa...

Ok då förstår jag...men jag tycker du är otroligt kreativ ändå!! Jag tänkte på det du skrev på min fråga om hur länge det tar för förlagen att granska ett manus, att det kan ta upp till 6 månader eller ännu mer, då hinner jag ju börja på nästa bok! Jag har dels en fortsättning på detta manus jag skriver nu, samt ytterligare en idé :-)
Fast det är väl bra antar jag för om/när jag blir antagen så kan jag ju ge ut uppföljaren hyfsat snart efter den första kom ut! Det låter kaxigt, jag hör det, men jag vill så otroligt gärna bli utgiven att jag har bestämt mig för att skriva ett sånt bra manus att förlagen inte kan tacka nej till det. :-) .

Kati sa...

Heja, heja! Kul att höra lite om arbetet med ditt projekt, det har varit tyst om det ett tag :) jag hakar återigen på den nya deadlinen, (ifall den är öppen för allmänheten ;) ) för mitt manus två, något optimistiskt, men hoppas iaf ha ett råmanus vid den tidpunkten.

Åsa Hellberg sa...

Tack detsamma, Sanna.

Åsa Hellberg sa...

Helg. Hurra!

Åsa Hellberg sa...

Inget synopsis!:)

Åsa Hellberg sa...

Bra, Anne!

Åsa Hellberg sa...

Tack detsamma!!!

Åsa Hellberg sa...

Häng på för tusan!