onsdag 28 november 2012

Matpaus

och katten ville gå ut på balkongen.

Det var först då jag insåg att det regnade in. Och när jag ryckte mattan åt sidan för att den inte skulle få för mycket vatten på sig stötte jag till den höga keramikvasen från Ikea, som är så himla bra till Gladiolus och Amaryllis på skaft, så att den välte och gick i tusen små, små bitar.
Kattfötter och krossat porslin är en sådär kombination.

Och när jag ändå dammsög var det lika bra att dammsuga hela lägenheten och klockan ett ska jag tvätta så att jag har rena kläder på fredag när jag på dammiddag och i eftermiddag måste jag skaffa ett par svarta byxor eftersom de trehundra par jag redan har är för små. *Drar ett djupt andetag.*

Men jag skriver samtidigt.
Deadline, ni vet.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Ja har man inget jobb så skaffar man sig, var min mormors mantra.
Hoppas kattfötterna slapp glassplitter.

Ebba Range sa...

En vardaglig parentes - som tur är inte ständig, men nog så jobbig.
Yeh - mot deadline!

Susanne B sa...

Åååååhhh. Igår kväll, klockan 22.30, krossade jag en glödlampa vilket resulterade i splitter på köksbord och golv. Barbie vaknade av dammsugaren och kom då på att hon ville gå UT. I vädret. Hmmm. I övermorgon ses vi!