söndag 4 november 2012

"I min ålder" om "man" går upp i vikt,

så gör "man" det mest, i alla fall synligt, runt midjan och i brösthöjd (oavsett var den höjden befinner sig. Min ligger lågt för att säga som det är.)
Jag fick en storlekschock hos behåaffären idag, samma som jag har fått innan i byxochblusdito.
När jag har mätt huvud och fötter kan vi säga att jag har fullständig koll på hur mycket mer av mig jag måste lära mig att gilla.

Nu ska jag skriva lite till innan jag fortsätter att läsa "Djävulens tonsteg." Den har börjat oerhört bra.


8 kommentarer:

Kati sa...

Det borde inte vara svårt att "lära sig tycka om det", så snygg som du är! :))

Spader Madame sa...

Vill också ha litet mer i brösthöjd då. Gärna flytta från midjan!!

Åsa Hellberg sa...

Du har ju gått ned i vikt, då förlorar "man" brösthöjdsutfyllnad.

Anonym sa...

Hej!
Jag är en 19 årig chockad tjej! Varje gång jag lånar en bok och läser den så tänker jag, gud om jag bara kan krama om denna författare och berätta hur underbar hon är. Jag var igår i biblioteket och kollade på nya böcker och vips, så hittar jag sonjas sista vilja. Tänker jag kan ju läsa den, fastän den inte känns direkt min typ för att huvudpersonerna är mycket äldre och svåra att relatera till. Jag satte igång idag med läsa den och, guess what? Har redan läst klart den. Shit shit shit alltså! den var så oerhört bra, och då ska du tänka att detta kommer från en 19 åring. Jag nästan längtade till att bli 50 år och ha kvar mina vänner och leva ett så underbart liv. Sättet du skriver på gör verkligen att man lever sig in i varje sak. Och ja hade inte svårt att relatera som jag trodde. Allting, rädslan för kärlek, rädslan för lämna de ''trygga'', allt finns hos en.. Rädslan att söka terapi. Att hålla hemligheter, att våga vara glad och verkligen leva. Shit alltså! Din bok får 5 stjärnor av 5. Och jag är glad att du lämnade din blogg i slutet! Uppskattas som fan. för nu, för första gången fick jag skriva ett stort tack till författaren! jag ska helt klart läsa fler böcker av dig :) Nu finns du på min favorit-författar lista :D

Kraaam och tack
Lolla

Åsa Hellberg sa...

Men åh, Lolla, tusen tusen tack!! Jag hoppas det är okej att jag gör din fina kommentar till ett eget inlägg!
Kram Åsa

Agneta sa...

Men, har du gått upp sedan bokmässan? För jag såg dig som riktigt smal!

Åsa Hellberg sa...

Tack Kati, när man är uppiffad på en release räknas inte:)

Åsa Hellberg sa...

Fiffiga kläder, Agneta. Underskatta aldrig en A-formad tunika:)