måndag 16 september 2013

9 254

Det är så många gånger en ÅsaHellbergsbok lånades ut 2012. Minus ljud och e-böcker som kom först 2013.
Det är minsann i mig inte så illa, om man betänker att en bok som min (mina) oftast inte köps hem i mer än ett exemplar oavsett om det är kö efter dem eller inte.

Idag är en fastedag. Det betyder att jag inte äter på hela dagen,bara middag ikväll.
Det går bra, jag är inte ett dugg hungrig, men partar ändå till det med mer kaffe än vanligt.
Gevalia har ett snabbkaffe som heter Millicano.























Blanda 2 msk (normal är tsk, men vi friskar på i det här receptet) kaffe med 2,5 dl hett vatten i en stor mugg. Fyll på med 1,5 dl mjölk (värm den gärna).
Vips har du en väldigt god latte.

5 kommentarer:

cyndi sa...

Först köpte jag en.
Som jag gav bort.
Sen vann jag en.
Och sen fick jag en.
Så jag har inte bidragit till biblioteksersättningen ;-)

Annika Estassy sa...

Grattis, jättebra ju!

Åsa Hellberg sa...

Ja, visst är det?

Anonym sa...

Vad roligt med dina (låne)böcker speciellt som det har köpts en hel del.

Snabbkaffe är bättre än bryggkaffe för magen speciellt när man inte äter därför garvsyran som bildas vid bryggning finns inte i snabbkaffet och då mår magen bättre.
Smart val är vad jag vill säga, med andra ord.
Värmer du mjölk och vatten i mikron och sedan rör i snabbkaffet så blir det lite skummigt också.
Sanna

Kati sa...

HURRA!! Vad roligt!!