lördag 7 september 2013

Sonens flickvän jobbar på en krog i stan.

Som servitris.
Idag ville inte en gäst betala för maten.
På en smart krog blir man då lite omsigochkringsig. Man lyssnar på gästen, tar till sig av kritiken och rättar till där det är möjligt.

Här kräver man att flickvännen, servitrisen, står för notan.

Hon sms:ade sonen och bad honom kolla om det verkligen var rätt.
N och jag, som båda är gamla krogisar, kunde intyga att det är det verkligen inte.

Ibland undrar jag om nutida företagare som har anställda, har förstått att internet finns. Att illa bemötande sprider sig som vattkoppor, vare sig det gäller hur man behandlar kunder, gäster eller som i det här fallet, anställda.
Puckon!!



2 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Hade en kompis som jobbade på bingo ett tag. Om det diffade i kassan fick värdinnorna stå för detta. Jag sa att det inte var rätt, men hon svarade med att hon skulle få sparken om hon klagade, och hon behövde jobbet ... Anställningsskydd, hallå? Nix, tjänsten var sådan att det gick att kringgå sådant. Säkert samma i restaurangbranschen. Fy f-n.

nillas liv på pinnen sa...

Idioter!

Med tre döttrar har jag SÅ många gånger blivit tokig på hur vissa vuxna behandlar unga tjejer. Som om de inte har något värde. Kanske drabbas unga killar på samma sätt, men om det vet jag inte så mycket.