måndag 9 september 2013

Jag har snart fastat i ett dygn.

Det var inte riktigt meningen att det skulle gå 24 timmar, men summa summarum har det gått rätt bra.
Jag har lite löst provat 5:2 sedan jag såg programmet om det på Svt, men under sommaren har jag just släppt alla tyglar (Lovely, by the way.)
Jag har inte riktigt koll på det där med 24 timmar och hur man ska äta, ni som kan det här kanske kan hjälpa mig?

Igår åt jag min sista måltid 18.00.Sedan dess har jag alltså inte ätit någonting. Om jag äter kvart över sex idag har det ju gått 24 timmar, ska jag äta 500 kalorier då eller är min fasta "klar" eftersom det gick ett dygn emellan?


8 kommentarer:

Magica de Hex sa...

Alla säger olika. en del käkar pyttelite frukost, lunch, middag. En del säger att man ska hoppa över frukost och börja med lunchen. Jag tror på det sistnämnda, det har jag testat. Fukish!

Magica de Hex sa...

Funkar ska det sista ordet vara. Halka bara...

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack, men, ska jag äta 500 kalorier nu,eller är det som en vanlig måltid eftersom det har gått 24 timmar sedan igår kl 18?

Sus sa...

Vi äter frukost och lunch, högst 500 kcal 2 dagar i veckan. Jag räknar inte timmar. Du måste ju äta. Inte svälta i 24 timmar. Så du bör äta en vanlig måltid nu.

Anonym sa...

Två dagar i veckan (inte i rad) äter du 500 kcal/dag. Du ska inte äta ingenting alltså!

/Susanne

Åsa Hellberg sa...

Tack Sus!

Susanne; jo, man får tydligen det. Kolla mitt nästa inlägg!

Anonym sa...

Ok, tack, då lärde jag mig något nytt! Det jag gillar i artikeln är att man behöver se till vad som funkar bäst för just en själv. Vi är som sagt olika, och har olika mål och behov. Skönt att du hittat det som är bra för dig!

/Susanne

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag gillar att slippa tänka så det passar ju mig bra då:)