torsdag 19 september 2013

Varken naglar eller ögonbryn blev tjusiga igår,

så jag har ägnat förmiddagen åt att göra mig föreläsningsfin..
Återstår att välja kläder.

Eftersom jag är ett planeringfreak och sällan lämnar något åt slumpen, har jag förstås tagit reda på hur lång tid det tar att köra till Nykvarn (ungefär 40 minuter) och till biblioteket.
Jag vill gärna se platsen jag ska föreläsa på, alltså ska jag vara där en halvtimma innan utsatt tid. Det är en del av min förberedelse.

Det är det att fundera ut en föreläsningsplan också. En och en halv timma prat (OM MIG!) är vanligtvis inga som helst problem (?), men jag vill ändå ha en tråd att hålla i.
Det får skvalpa i huvudet tills jag åker vid femtiden. Senast jag föreläste på bibliotek hade jag bara släppt en bok, nu har jag tre. Och fyra, om jag ska hinta lite om det som kommer i vår.

Det enda som är skrämmande är att kvällens åhörare måste köpa biljetter.
Tänk om ingen kommer?!