söndag 15 september 2013

"Vi kan väl

fota våra fötter ihop, sådär symboliskt "vi är på väg att rösta", så kan jag lägga upp bilden på min blogg sen?"

Sonen låter hälsa att han här sträcker ut långtån. Inte åt er, men åt mina ofantligt löjliga idéer.
Jag förstår fortfarande inte vad han menar.















Här har jag bestämt mig och stoppat i kuverten.


































Förstagångsväljaren, den snart världsberömde DJ:en, funderar bakom skynket.



































Sedan handlade vi. Han ska laga mat idag.
Kyckling nå´t.
Själv har jag tvättat bort mascaran och nu sitter jag i min fåtölj och tror att jag ska se "Maffiabröder."
Har ni sett den?
Såklart ni har. Jag är alltid tvåa på bollen när det gäller de mest hyllade filmerna.

Ungefär så.
I morgon är det måndag.
Det gör inte så mycket.

7 kommentarer:

Kati sa...

:) Praktiskt när barnen är så stora att de kan laga mat åt en. Speciellt när man är en kooonstnääär som inte kan bli störd med sådana triviala saker som matlagning. ;) Fram för mer barnarbete.

Spader Madame sa...

Vi sticker också upp för att rösta om en strax!

Ebba Range sa...

Jag är inte medlem - inget val för mig alltså.
Igår blev jag bjuden på middag som svärsonen hade lagat (duktig) och tårtan var köpt på Thelins. Glufsgott!

Fru Venus sa...

Inget röstande här, vi har det inte nu. Jag gillar sonens jacka, det lilla jag ser :-)

Anneli Stålberg sa...

Jag gillar måndagar!

Agneta sa...

Jag har inte sett den. Var den bra?

Shamrock sa...

Vi verkar vara många bloggare som dragit med våra telningar på premiärröstning