fredag 13 september 2013

De flesta av mina skrivande vänner

ska till bokmässan i Göteborg om två veckor, bland annat Suzilus. Läser ni hennes blogg? Det borde ni göra. Få använder sitt språk som hon.

Jag ska inte dit. Tack och lov. Jag är aningens ofokuserad för tillfället och först när jag vet vart jag ska flytta tror jag att jag kan koppla av lite igen.
Lägenheten jag tittade på i förrgår gick till en annan. Jag var tvåa. För andra gången.
Har jag redan berättat det?
Säkert.
Jag kan berätta något för min son, för att fem minuter senare berätta samma sak igen.
På gott humör men ansenligt stressad, skulle man kunna sammanfatta det.

En annan sammanfattning vi kan göra är gårdagens fasta som gick utmärkt.
Från onsdag 19.00 till igår 19.00 när jag åt rester av köttfärssås och en jätteskål med grönsaker och mozzarella.
Jag känner mig fortfarande slank utan att jag är det.
Inte ett gasutsläpp sedan jag bytte kost för två veckor sedan.
Ibland ser jag annonser för tabletter man kan äta om man har gasig mage.Så dumt, när det troligtvis räcker att ta bort vetemjöl och kanske mjölk.

Idag ska jag läsa.
N:s manus är omarbetat och jag ser fram emot att se vad som har hänt efter det.
Här är dagens lässtuga. Häng med. 781 kvm boyta. Vi kommer att få plats.



6 kommentarer:

cyndi sa...

Jag tar gärna badrumsbalkongen.
Eller bordet med den lilla flaskan och dom två glasen.
Eller för tusan, jag kan sitta i hallen och jobba :-)
Den ser luftig ut!

Ja, det där med mjölk- och mjölborttagning tror jag på.
För luftig mage är inge kul.

Ha en skön läsdag!

Fru Venus sa...

Lite färg i den där kojan så blir det nog bra ;-)
Jag har samma "luft"problem med kolhydrater - inte kul.

Agneta sa...

Tänk om fler kunde prova att utesluta vetemjöl ur sin kost. Och gärna även socker, om man önskar gå ner i vikt. Vad bra folk skulle kunna börja må! Och vad kilona skulle kunna börja försvinna, helst om det lades till lite promenader och kanske joggingturer.

Mvh En som testat och som vet :)

Åsa Hellberg sa...

japp, det gör underverk för magen. Så stor skillnad att det är värt att släppa morgonmackorna och pastan.

Anonym sa...

Tack för komplimangen, sötis!

Åsa Hellberg sa...

Puss!