torsdag 5 september 2013

Åsas kostblogg ger svar på: Hur går det med dieten?

Jo tack, jag spottade nyss ut en mun med varma koppensoppa eftersom jag - samtidigt som jag drack - studerade innehållsförteckningen och hittade både det ena och det andra som gav den 16 g kolhydrater per portion färdig soppa när det som är okej är max 5.
Ut med eländet, alltså.

Vid det här laget vet ni att jag går all in med mina projekt, vare sig det gäller böcker eller kosthållning. Jag går in med exakt samma entusiasmnär jag bryter dem.
Det är då jag blir nöjd om jag får mycket glass (andra gånger kan det vara annat men just nu är jag besatt. BESATT, av glass).
Hos N och A finns hela frysen full av Lidl´s fantastiska pinnar, jag har själv lanserat idén med att köpa 5 paket åt gången.
Ångrar det lite nu.

Anyhow, för er som fortfarande äter som normala människor så är det rent nödvändigt att prova till exempel den här smaken (finns fler), jordgubb och vit choklad, för typ 25 kronor.

(Vad jag åt istället för soppan? Makrill i tomatsås.)

Bild lånad av Kardemummagumman.se

Idag rekommenderar jag Bröllopsduellen på sjuan. 21.00. Det är ingen film jag vill se igen, så jag väljer något annat ikväll, troligtvis SYTYCD. TV11 21.00.

Och för er som har BBC entertainment, ni missar väl inte bästa talkshowen med Graham Norton? Stjärnorna tar liksom av sig slipsen i den soffan.
Rysligt bra. Tisdagar 22.00.

Inga kommentarer: