söndag 15 september 2013

En kyrka för alla.

Jag tror inte alls på att separera kyrkan från staten. Betalar gärna min kyrkoskatt om jag får komma och gå som jag vill, som den jag är, utan regler och förordningar som inte överensstämmer med min tro på att alla måste vara välkomna.
Så nu vet ni det.

(Jag som nu har bestämt mig för att rösta inser att det finns massor med små skitpartier, utöver rastisteländet finns det också partier som är emot samkönade äktenskap. Jag tror faktiskt att jag den här gången lägger min röst på ... )

Sonen och jag gör vår plikt om ungefär en timme.

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Instämmer

Agneta sa...

Jag vet ingenting om de politiska partierna och vad de vill med kyrkan! Borde kanske ha läst på, men jag bryr mig inte ... samtidigt vill jag bry mig. Jag är medlem i svenska kyrkan, jag har rösträtt - jag borde rösta. Men på vad?
Vill inte rösta slentrianmässigt.
"Mitt" parti vet jag vad de vill i stat och kommun, men vad vill de i kyrkan?

Åsa Hellberg sa...

Agneta; man kan läsa på?

Hanna Lans sa...

Vågar jag nämna att jag har gått ur kyrkan ...?

Åsa Hellberg sa...

Absolut, Hanna, självklart!!!