måndag 16 september 2013

Det är skönt när vädret matchar sinnesstämningen, tycker jag.

Inte för att jag är som ett lågtryck, men kanske lite åt det hållet för tillfället, även om jag som vanligt jagar ljuspunkter. Några sådana finns även den här veckan. Såklart.
På torsdag ska jag till exempel prata om mina böcker och skrivande på biblioteket i Nykvarn. Det ska bli jätteroligt.
I morgon ska jag fika med en kompis, det är också ljust och fint.
Ikväll och på onsdag ska jag på lägenhetsvisningar. Det är fint bara om jag får en av dem, annars blir det mest ledset.

Sonen och jag blickade längtansfullt mot en av dem igår när vi var och röstade.
"Där", sa jag och pekade mot den inglasade balkongen på fem trappor. "Det är där jag vill att vi ska bo."

5 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Det är något konstigt med den här måndagen. Något dystert. Bra att ha ljuspunkter att se fram emot. För egen del är en ljuspunkt att jag ska på bio till helgen.

Spader Madame sa...

Tror att det där jävla valet gjorde litet nedåt för mig i sinnesstämningen. Vad fan är det med folk? Håller tummarna för lägenhet.

Agneta sa...

Håller tummarna för att ni får den!

Ebba Range sa...

Visningen kommer nog gå kanon och ännu mera kanon när kontraktet är skrivet!

Linas drake sa...

Dåligt väder kan få andra spekulanter att stanna hemma. En bra dag att kolla lägenhet alltså. Lycka till!