lördag 28 september 2013

Det är jätteroligt

när människor bara talar i klyschor (just nu SAS VD på fyran.)
Bla bla bla bla bla. Typ.

Men kul att det går bra.
Jag älskar SAS sedan min tid på dotterbolaget (tror jag att det var, syster kanske.), Scanair.
Vet ni hur mycket jag längar efter att resa?
Ibland tänker jag att jag skulle göra som många vänner, åka iväg själv en vecka och bara skriva. Men jag vet inte, det tål att funderas på. Jag skriver ju rätt bra hemma även om det ligger åt sidan just nu för att jag har flyttstress.
Och flyttsvett.

Jag börjar packa ihop på måndag.
Då får jag nycklarna till andrahandslägenheten.
Men herregud vad mycket det är som ska fixas innan själva flytten. Teve, bredband, el, flyttfirma, flyttstäd ...

Sa jag svett?

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Mycket att göra vid flytt, men det kommer att bli toppen. Resa hinns senare när pengarna rullar in.

Izabella sa...

Har flyttat 6 gånger på 24 år, jag har inte haft problem med att packa och bära. Men dessa pappersjobb och telefonköer för att byta adress, flytta el, försäkring, telefon, ja den är minst sagt svettigt.

Shamrock sa...

mycket fix blir det - lycka till

Anonym sa...

Jag har ju nyss flyttat och vet att jag ska göra det snart igen (minst en gång inom snar framtid).
Jag gillar inte själva flyttandet men det är roligt att få göra i ordning när man kommer dit man ska bo.
Skönt med rensningen också - även om jag inte är någon "samlare" så finns det sådant som andra kan få ta (skickar gärna till secondhand).
Varför inte bara göra en eftersändning den här gången och flytta tele/it sen en riktig flytt när du kommer dit du ska?
Sanna